Toy Story 3

"11 års lång väntan är äntligen över!"

Efter 11 års lång väntan så kom tillslut Toy Story 3, och vi får återigen stifta bekantskap med Woody, Buzz Lightyear och co. Handligen är relativt trogen tiden som gått senaste filmen släpptes, nu ska nämligen Andy åka iväg till college och leksakerna börjar inse att det var färdiglekt för längesedan, dom förbereder sig för en sorgset men dock oundvikligt farväl, samtidigt som deras oro om hur deras framtid ska te sig.

Utav olyckshändelse blir leksakerna bortskänkta till ett dagis, som vid första anblick verkar vara paradiset för en leksak, men ju längre dom är kvar desto mer inser dom att de inte kunde ha mer fel. Trotts att jag är betydligt äldre än vad jag var första gången jag såg den första Toy Story kan jag inte riktigt låta bli att bygga upp mina förväntningar, jag menar det är ju Pixar vi pratar om, Pixar som har levererat animerade film långt innan man ens visste vad ordet ”animerat” betyde.

Filmen är lika välberättad och igenomtänkt som resten utav Pixars repertoar, men det märks att skaparna gick tillbaka till rötterna och tittade på de tidigare installationerna om och om igen, manus författarna åkte tom. tillbaka till den stuga där den första Toy Story såg dagens ljus. Det är med humor och med värme, dom levererar en historia om vänskap och om lojalitet, en film med budskap som verkligen träffar alla som ser den. Tittar man på betygsättningen på IMDb så ser man att filmen har fått 8,9 i snitt utav mer än 70.000 röster vilket gör att filmen hamnar på 17 plats på deras topp 250 lista, en plats den verkligen förtjänar.