Rock of Ages

Rock of ages kretsar kring en ökänd rockklubb i 80-talets Los Angeles. Rock'n'roll har aldrig varit större och den starkast lysande stjärnan är Stacee Jaxx. Till klubben kommer Sherrie och Drew, båda två med drömmen om det stora genombrottet men steget är långt från dröm till verklighet

"Överskattad musikal om man inte är tänd på Cruise"

“Hypad” är ett ord som väldigt bra beskriver denna films status. Många i min bekantskapskrets har höjt den till skyarna och bara det att det gjorts en svensk version av musikalen säger sitt. Även om många av kommentarerna från de bekanta har handlat om Tom Cruise och hans sexighet (något som jag inte riktigt håller med om) kändes det som jag var tvungen att se filmen efter att ha hört om den så mycket.

Sagt och gjort och nu sitter jag här och ska försöka förklara vad jag tyckte. Problemet är att jag inte vet vad jag tycker. Sanningen att säga minns jag inte så jättemycket om filmen, annat än huvudhistorien i stora drag och en speciell scen på slutet, innehållandes en whiskyflaska och en sur Stacee Jaxx. Jag var till och med tvungen att uppfriska mitt minne vilken roll Russel Brand spelat. Detta är sällan ett bra betyg för en film, att vara så intetsägande att man inte minns efteråt vad som var bra eller dåligt eller ens vilka som var med i filmen tills du ser namnen på imdb igen.

Därmed menar jag inte att filmen inte är dålig, för det är den faktiskt inte, men den fastnade inte hos mig. Kanske för att jag inte är världens största fan av musikaler, kanske för att det ändå var rätt förutsägbart eller kanske på grund av tidigare nämnda hype som gjorde filmen till en större besvikelse än den egentligen var.