Pitch Perfect 2

I PITCH PERFECT 2 är The Barden Bellas tillbaks för att än en gång slå världen med häpnad. Filmen följer upp succén från 2012 om en grupp älskvärda losers med bara en sak gemensamt: sättet de låter när de får sjunga tillsammans.

Det har gått tre år sedan the Bellas som första kvinnliga grupp tog hem den nationella a capella-finalen – och de gjorde med hjälp av sina unika röster, stil och attityd. Men en skandal vänder upp-och-ned på allt och tjejerna riskerar plötsligt att portas från skolan och därmed upplösas för gott.

Deras enda möjlighet att åter bygga upp sitt renommé är att vinna a capella-VM i Köpenhamn.

"En riktig frisk fläkt med snygga och trevliga sånguppträdande"

The Barden Bellas har lyckats vinna a cappella mästerskapen i tre år i rad. Efter ett mycket misslyckat och förnedrande uppträdande på Kennedy Center så blir The Barden Bellas avstängd från att delta i a cappela mästerskapen. För att kunna åtvinna sin status och rätt att få tävla i mästerskapen så måste The Barden Bellas delta i en internationell tävling där ingen amerikansk grupp har vunnit tidigare. Deras största konkurrenter är inte den här gången The Treblemakers utan den tyska gruppen Das Sound Machine.

“Pitch Perfect 2” som är den här gången regisserad av Elizabeth Banks som själv repriserar rollen som kommentatorn Gail. Anna Kendrick som Beca, Rebel Wilson som Fat amy, Brittany Snow som Chloe, Skylar Austin som Jesse, Ben Platt som Benji, Adam DeVine som Bumper, Alexis Knapp som Stacie, Hana Mae Lee som Lilly, Ester Dean som Cynthia Rose, Kelley Jakle som Jessica, John Michael Higgins som kommentatorn John och Shelley Regner som Ashley är också tillbaka och bjuder på sköna och härliga upptåg. Även Anna Camp som Aubrey återfinns också men har inte lika stor roll den här gången. Nytt namn i filmen är Hailee Steinfeld som gör rollen som The Barden Bellas senaste tillskott Emily och Chrissie Fit som spelar Flo är en ny i gänget.

Jag tyckte att första filmen var riktig skön och härlig och rolig och jag måste få säga att uppföljaren är minst lika skön och härlig och rolig men möjligtvis mer än så. En riktig frisk fläkt med snygga och trevliga sånguppträdande och grymt härlig komik som sitter på sin plats utan att behöva tillta med grovt språk. Roligast i den här filmen liksom den förra filmen är Rebel Wilson som Fat Amy och levererar komiken med sköna kommentarer och kroppspråk. Det är ett mycket bra musikutbud i filmen och det är både roligt och trevligt att se. Filmen är i sin helhet mycket underhållande och jag satt med ett leende under hela filmen. Jag rekommenderar att ni sitter kvar då eftertexterna visas för där finns det en scen mitt i. Vill du se en film där du vill bli underhållen och höra på trevliga sånguppträdande och skön komik så kan jag starkt rekommendera “Pitch Perfect 2”. En trea ska vara på G och det ska bli intressant att se när den dyker upp.

Boka dina biljetter på SF Bio och se Pitch Perfect 2 du också!