Lay the Favorite

Beth Raymer (Rebecca Hall) är en vacker kvinna med ett stort hjärta. Hon ger upp strippandet i Florida för att förverkliga sin dröm: att bli cocktailservitris i Las Vegas. Men hon hittar inget jobb. Istället har hon tur att stöta på Dink (Bruce Willis), en egensinnig sportkille som ser möjligheter och förmågor i Beths bubblande yttre. Dink ger Beth ett erbjudande att jobba med placeringar av pengar via telefon. Hans satsning betalar sig – hon visar sig ha dolda talanger när det gäller spel och snabbt blir hon Dinks lyckoamulett. Men Dinks ex-fru Ange Tulip (Catherine Zeta-Jones) kommer dem emellan. Hon tvingas ge Beth sparken. Dinks tur är över när Beth försvinner till New York för att arbeta för en av hans största rivaler, en bookmaker som heter Rosie (Vince Vaughn). Men det går överstyr när Beth och Rosie gör ett val som tvingar dem att bryta mot lagen. Dink och Tulip måste rycka in för att hjälpa Beth. Stephen Frears har regisserat en komedi om spel, romantik och osannolik vänskap.

"Ska vi slå vad? Det är ingen komedi!"

Man radar upp ett gäng bra skådespelare här. Men det känns lite som om dom inte får någon riktig story att jobba med. Det känns för det mesta rätt ytligt. Det räcker tyvärr inte med att det är en tafatt story heller, den har stora luckor här och var. Efter 2/3 så får filmen ett bättre flyt och man knyter ihop det skapligt. Det är nog det som räddar anseendet en bit. Den här filmen föll dock långt innan målsnöret, mer än en svag tvåa blir det inte. Var filmen är en komedi förstår jag fortfarande inte.