Jack Ryan: Shadow Recruit

En ny actionhjälte föds i Jack Ryan: Shadow Recruit där Chris Pine spelar den färske CIA-analytikern som hamnar i händelsernas centrum och snabbt måste utvecklas till fullfjädrad agent för att rädda USA från ett terrordåd.

"Enkel action som levererar godkänd underhållning för stunden"

När det var dags för filmen att gå upp på bioduken så var det med blandade känslor, då jag gillar nästintill allt som har Tom Clancys namn på det och jag gillade verkligen filmen “Jakten på Röd Oktober” (där Alec Bladwin spelar karaktären Jack Ryan) och har ett flertal tv-spel baserade på hans manus och romaner i bokhyllan, dock är jag inte den största beundraren av Chris Pine, för min del så känns det lite lekstuga över hans prestationer och jag tyckte att han passade bättre i den små-fjantiga komedin “This Means War“. Dock så blir jag tagen på sängen och måste säga att han kan spela vettiga roller ändå och att det kanske mer handlar om vilka roller jag har sett respektive inte sett honom i.

När väl dagen har blivit räddad så inser jag att Pine trots allt kan om han vill, när han inte kan lita allt för mycket på att titeln själv kan sälja filmen så visar han hur en slipsten ska dras och tillsammans med Kevin Costner, Keira Knightley och Kenneth Branagh (som även regisserat filmen) så blir det ett aningens lättsmält men för den sakens skull inget ont menat utan ibland är det skönt när man får saker serverat för sig och man inte måste vara med i så många plan att man snart är snurrig. Personligen så ser jag fram emot att man kommer att fortsätta jobba med denna franchise och det känns som att Costner och Pine kan bli en konstellation som mycket väl kan prestera i ett par filmer framöver.