I min vildaste fantasi

I Min Vildaste Fantasi är en härligt rolig film, som jag till en början blev lite skeptisk över, efter att ha läst synopsis och fick direkt känslan om att man har försökt att göra en till rip-off på American Pie, men icke.

När det kommer till American Pie rip-offs så handlar det om ungdomar vars enda mål i livet är att få till det, I min vildaste fantasi är det mer vuxet och moget, utan att för den delen vara ”tråkigt-vuxet”. Utan man har små saker eller händelser i filmen som mycket väl hade passat i vilken ungdomsfilm som helst, men med skillnaden att det inte är så stup i kvarten som det annars tenderar till att bli i ungdomsfilmer.

En av de saker jag kom och tänka på speciellt med filmen var den kvinnliga karaktären som spelas av Alice Eve (som påminner om Reese Witherspoon) och som är väldigt lätt att vila ögonen på. Dock ska man inte glömma Jay Baruchel som spelar den blyge och osäkre Kirk. Det är med ett leende på läpparna som jag till slut ser eftertexterna börja rulla och den där känslan infinner sig när man precis har sett en sån där bra feelgood-film.

"Underhållande för stunden, men fastnar inte"

I Min Vildaste Fantasi är en härligt rolig film, som jag till en början blev lite skeptisk över, efter att ha läst synopsis och  fick direkt känslan om att man har försökt att göra en till rip-offAmerican Pie, men icke.

När det kommer till American Pie rip-offs så handlar det om ungdomar vars enda mål i livet är att få till det, I min vildaste fantasi är det mer vuxet och moget, utan att för den delen vara ”tråkigt-vuxet”. Utan man har små saker eller händelser i filmen som mycket väl hade passat i vilken ungdomsfilm som helst, men med skillnaden att det inte är så stup i kvarten som det annars tenderar till att bli i ungdomsfilmer.