A Million Ways to Die in the West

I Arizona år 1882 är inget lätt i den bittert oförlåtande Gamla Västern utom att dö. Albert (Seth MacFarlane) är en mjuk man i hårda tider, som verkligen inte passar in. Alberts känslor av smärta och värdelöshet förstärks ytterligare när hans flickvän (Amanda Seyfried) lämnar honom för stadens mustaschtrimmare (Neil Patrick-Harris). När en gåtfull och vacker kvinna (Charlize Theron) rider in i staden hjälper hon honom att fatta mod. Men när hennes man (Liam Neeson), en ökänd bandit, anländer och vill ta revansch måste Albert pröva sitt nyvunna mod.

"Grov humor ala Seth MacFarlane"

Med Seth MacFarlane vid spakarna så vet man ungefär vilken slags humor man kan komma att förvänta sig. Det är precis som alltid rätt grova skämt med brutalt ärlig leverans. Jag hade kanske väntat mig att Seth skulle testa gränserna lite mer i den här filmen, precis som han gjort sig känd för att göra under åren med Family Guy. Seth är en sådan skapare och skådespelare som vill chocka publiken. Han vill helt enkelt att man ska tycka att det går över gränsen ibland. Så mycket testar han kanske ändå inte gränserna här.

Seth är kanske inte den bästa skådespelaren och det syns tillsammans med resten av uppsättningen här. Hans karaktär Albert blir allt för lik Brian i Family Guy.

Hur svårt det än kan verka vara med att få in 80-talsreferenser i en film som utspelar sig 1882 så lyckas Seth med det mer än en gång sin vana trogen.

Det här är bra, det når inte upp till Ted, men gillar man typen av humor i Family Guy och Ted så kommer man gilla den här också även om den inte är lika slagkraftig i A Million Ways to Die in the West. En stark trea blir det.